جبرئیل، فرشتهٔ خداوند، مریم را ملاقات می‌کند

آیا تا‌به‌حال پیش آمده است که بعضی از شب‌ها خیلی طولانی به‌نظرتان بیابد و نتوانید خوب بخوابید؟ هر لحظه‌ از آن شب تاریک خیلی دیر می‌گذرد، اما بالاخره اولین پرتوهای نور خورشید را خواهید دید، پرندگان شروع به خواندن می‌کنند و همه‌جا شروع به روشن‌شدن می‌کند.

وضعیت دنیای ما قبل از به دنیا آمدن مسیح، درست مثل یک شب طولانی و تاریک بود. یعنی هیچ نوری نبود و تاریکی انگار که پایان‌ناپذیر بود. پیامبران اسرائیل نوشته‌اند که مردم دنیا در تاریکی راه می‌رفتند، اما روزی خواهد آمد که این زمان به سَر رسیده و نور عظیم «پسرِ خدا» این دنیای تاریک و گناهکار را روشن خواهد کرد.

برای مدتی طولانی هیچ‌کس نمی‌دانست که کجا و چه وقت پسرِ خدا به دنیا خواهد آمد و دنیا را نجات خواهد داد. «موسی» اعلام کرده بود که خدا یک نبی مثل او را خواهد فرستاد. خیلی سال بعد «اشعیا»، نبی خداوند، نبوت کرد که یک باکره، یعنی دختری که هنوز ازدواج نکرده است، پسری خواهد زایید. بعد از او نبی دیگری به نام «میکاه» نام شهری که پسر خدا می‌باید در آن متولد می‌شد را آشکار کرد.

اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده بود. همین‌طور که سال‌ها پشت سر هم می‌گذشتند، نبوت‌ها به مرور زمان فراموش شدند. برای بیشتر از چهارصد سال هیچ پیامی ‌از آسمان نرسید. ولی خداوند زمان مخصوصی را برای به انجام‌رساندن تمامی‌نبوت‌ها در نظر داشت. او جبرئیل فرشتهٔ خود را به روی زمین و نزد مریم باکره فرستاد. جبرئیل نام شهر، محل خانه و حتی اتاقی که مریم در آن زندگی می‌کرد را می‌دانست. او وارد اتاق شد و گفت: «درود بر تو که مورد لطف خدا قرار گرفته‌ای! خداوند با توست!»

مریم از دیدن مهمان آسمانی‌اش خیلی ترسیده بود، اما جبرئیل به او گفت: «ای مریم، نترس. تو به‌زودی باردار شده و پسری به دنیا خواهی آورد. او مرد بسیار بزرگی خواهد شد. او همان مسیح موعود (نجات‌دهنده) است که همه منتظرش هستند. سلطنت او هرگز پایان نخواهد پذیرفت.»

مریم با تعجب سوال کرد: «اما چطور ممکن است که چنین چیزی اتفاق بیفتد؟ من که هنوز ازدواج نکرده‌ام؟»

جبرئیل پاسخ داد: «روح‌القدس بر تو نازل خواهد شد و قدرت خدا بر تو سایه خواهد افکند. برای همین فرزند تو؛ پسرِ خدا خوانده خواهد شد. برای خدا همه کاری ممکن است و هیچ چیز غیرممکن نیست.»

مریم گفت: «برای من فهمیدن این موضوع کمی سخت است، ولی حاضرم هر چه را که خداوند می‌فرماید اطاعت کنم.»

لوقا فصل ۱ آیات ۲۶ تا ۳۸

والدین: 

آن علامت این است که باکره‌‌ای حامله شده، پسری به دنیا خواهد آورد و نامش را عمانوئیل خواهد گذاشت.

اشعیا فصل ۷ آیه ۱۴

کودکان:

  1. چه کسی فرشته را نزد مریم فرستاد؟
  2. آیا مریم از دیدن فرشته ترسیده بود؟
  3. پسر مریم چه کسی خواهد بود؟

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.