تصمیم‌گرفتن در مورد فشار غریزهٔ جنسی، گرایش به مواد مخدر، اشعار جنسی و تصاویر تحریک‌آمیز در اینترنت

خطرات تصاویر تحریک‌آمیز

یکی از دام‌های مهلک در مسیر نوجوانان امروز درست در زیر انگشتان آنها قرار دارد. ما در مورد وسوسهٔ پورنوگرافی یا تصاویر تحریک‌آمیز در اینترنت صحبت می‌کنیم که به سادگی از طریق کامپیوتر یا موبایل شخصی شما قابل دسترس هستند. دامی درهم تنیده‌ که به‌طرز باورنکردنی چسبناک و خروج از آن سخت و دشوار است. والدین باید بدانند که این یک تهدید جدی است. شاید بپرسید واقعاً چه خطری دارد اگر صرفا صحنه‌های جنسی را در صفحهٔ نمایش یا یک مجله تماشا کنیم؟ خطر این است که شما این تصاویر را به‌عنوان رفتار طبیعی و عادی باور می‌کنید و یک روز احساس خواهید کرد که باید طبق آنچه دیده‌اید عمل کنید.  

تمام کسانی که درگیر پورنوگرافی هستند، خصایل و صفات انسانی را از دست می‌دهند. شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که با دیدن رفتارهای خشن جنسی ارضا می‌شوند. روان‌شناسان می‌گویند هیچ تردیدی وجود ندارد که دیدن چنین صحنه‌هایی منجر به ارتکاب اعمال خشونت‌بار علیه قربانیان بی‌گناه می‌شود. یکی از مهم‌ترین حقایقی که نشان می‌دهد چگونه تصاویر خشونت جنسی می‌توانند یک انسان معمولی را به هیولا تبدیل کنند از زبان تد باندی قاتل زنجیره‌ای در شب اعدام او به سال ۱۹۸۹ شنیده شد. وی در یک مصاحبه اختصاصی با دکتر جیمز دابسون گفت که علاقه ثابت و مفرط او به تماشای پورنوگرافی وی را به سمت ارتکاب خشونت علیه زنان قربانی سوق داده است. او اعتیاد خود به خشونت جنسی را فقط با دیدن آن صحنه‌ها در فیلم و اینترنت تقویت می‌کرده است. او در واقع باید بیرون می‌رفت و آن جنایات شنیع و هولناک را برای ارضای تمایلات شهوانی خود مرتکب می‌شد. مهم‌ترین حقیقت تکان‌دهنده درمورد باندی این است که او در یک خانواده خوب مسیحی رشد کرده بود. عادت او از زمانی شروع شد که در نوجوانی یک مجلهٔ پورنوگرافی را بین تودهٔ زباله پیدا کرد. او نمی‌دانست که از آن پس جزو کسانی است که قدم به دنیای هرزگی و پستی نهاده‌اند و راه گریزی ندارند. 

اگر شما هم در این گودال افتاده‌اید و می‌خواهید بیرون بیایید، کمک در دسترس است. با یک شبان یا مشاور صحبت کنید. شما به کسی احتیاج دارید که در برابرش پاسخگو و مسئول باشید در حالی که شما را مورد قضاوت قرار نمی‌دهد. چه تعداد از بزرگسالان امروز – که خوشبختانه هنوز در قید حیات هستند – آرزو دارند که می‌ توانستند بخش‌هایی از زندگی گذشتهٔ خود را تکرار کنند و عواقب رفتارهای خطرناک خویش در آن ایام را خنثی و بی‌اثر نمایند؟ بدون شک بیش از آن هستند که بتوان شمرد. زمانی که خود را متعلق به یک خدای شخصی و پرمحبت بدانیم. اگر بدانید که مزمور ۱۴:۱۳۹ می‌گوید که شما «به طور مهیب و عجیب» ساخته شده‌اید، آنگاه برای بدن و ذهن خود بیش از این ارزش و احترام قایل نخواهید شد؟ «آیا نمی‌دانید که بدن شما معبد روح‌القدس است که در شماست… به بهایی گران خریده شده‌اید پس خدا را در بدن خود تجلیل کنید.» ( اول قرنتیان ۱۹:۶- ۲۰). وقتی از بدن خود مراقبت کنیم در واقع خدا را تمجید کرده‌ایم.  گام‌برداشتن در ایمان، نیازمند شهامت است. این راه افراد بزدل و ترسو نیست. شما هرگز نمی‌توانید پیروزی‌ای از این مهم‌تر به‌دست بیاورید. شاید بر سختی و محنت یا وسوسه غلبه کرده‌اید، اما خدا به تداوم ایمان شما احترام می‌گذارد. 

تأمل شخصی  

۱. آیا مسیحی‌ای را می‌شناسید که «قانون‌پرست» باشد؟ به چه نحو این‌گونه افراد می‌توانند به رشد روحانی شما لطمه بزنند؟ 

۲. آیا عادت‌هایی که دارید از شما غلامی نیک ساخته‌اند یا غلامی بد؟ 

۳. اگر در مقام رهبر دولت قرار بگیرید، چه تغییراتی را ایجاد می‌کنید؟ 

۴. چگونه میزان پاکی بدن خود را ارزیابی می‌کنید؟ در صورتی که عدد ۱ معرف سطل‌زباله و عدد ۱۰ نماد معبد مقدس باشد، از ۱ تا ۱۰ امتیاز دهید. 

۵. آیا ضعفی دارید؟ این ضعف چه تأثیری بر ارتباط شما با خدا دارد؟ 

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.