چرا خدا اجازه می‌دهد چیزهای بد برای افراد خوب اتفاق بیفتند؟ آیا خدا برای ما بهترین‌ راه‌های را در نظر دارد؟ مگر راهی که به نظرم خوب است و خودم اتنخاب‌ کرده‌ام چه اشکالی دارد؟ جواب این سؤالات را در قسمت قبل بیابید.

وقتی در زندگی‌ام با توفان (وقایع ناگوار) روبه‌رو می‌شوم چه کار باید بکنم؟

روبه‌رو‌شدن با شرایط ناخوشایند در زندگی، همیشه پیامد انتخاب نادرست ما یا چیزی مثل این نیست، اما وقتی اتفاق می‌افتد، عواطف و شادی ما ناگهان سقوط می‌کند و از خود می‌پرسیم که خدا کجاست؟ ما چه هستیم؟ به‌عنوان نمونه، موضوع طلاق که به‌طور طبیعی غمگینتان می‌کند و این قابل درک است. اگر در این وضعیت هستید، امکان دارد تحت سرپرستی یکی از والدین؛ یا به ترتیب مدتی نزد پدر و مدتی نزد مادر باشید. حتی ممکن است مجبور شوید که با خواهر و برادر ناتنی زندگی کنید. به‌ندرت اتفاق می‌افتد که احساس کنید همه چیز آرام است؛ گویی که هیچ اتفاقی نیفتاده. در هر صورت، باید بپذیرید. شاید فکر کنید که پدر و مادرتان خیلی بچگانه و از روی خودخواهی رفتار کرده اند؛ یا خیلی [رک و راست] آدم‌های ضعیفی هستند. ممکن است از هر کدام که به‌نظر شما مقصر اصلی است، کم‌کم متنفر بشوید. در اینجا فقط خداست که می‌تواند جراحت عاطفی شما را شفا بدهد. شاید حس کنید رشد [روحانی] شما سریع‌تر شده است و جایی در اعماق ذهنتان صدای رومیان ۸:۲۸ را بشنوید که می‌گوید: «می‌دانیم در حق آنان که خدا را دوست دارند و بر طبق ارادهٔ او خوانده شده‌اند همهٔ چیزها با هم برای خیریت در کار است.» یک بار دیگر آن را تکرار کنید . به‌یاد داشته باشید که دست خدا در کار است تا از یک شرایط بد؛ چیزی نیکو بیرون بیاورد.

مقابله با بیماری مزمن، معلولیت و هویت دوگانهٔ جنسی

چگونه باید با یک بیماری مزمن یا معلولیت ذهنی یا جسمی برخورد کرد؟ اینها وقایعی هستند که به‌راستی زندگی انسان را دگرگون می‌کنند، بی‌آنکه شما آن را انتخاب کرده باشید. اما هر چه بیشتر بر خدا تکیه کنید، جلال او در زندگی‌تان بیشتر آشکار خواهد شد. چه اتفاقی می‌افتد اگر یک شمع روشن را در گلدانی سفالی قرار بدهید و روی آن را بپوشانید؟ بدون شک دیگر روشنایی شمع را نخواهید دید. این‌طور نیست؟ اگر اکسیژن به شمع نرسد، خاموش می‌شود. حالا شمع روشن را در گلدانی قرار بدهید که سوراخ داشته باشد. چه خواهید دید؟ عیسی فرمود: «شما نور جهانید.» (متی ۵:۱۴). ما به وجود منافذی نیاز داریم تا نور خود را به دیگران برسانیم.

یکی دیگر از مشکلات بسیار دشوار که ممکن است برای خود شما و یا کسی که او را می‌شناسید پیش آمده باشد، موضوع هویت جنسی است. شاید احتمال می‌دهید که هم‌جنس‌خواه باشید؛ چون تعارض احساسی دارید. در مراحل مختلف رشد و تکامل جنسی و احساسی، وجود چنین تعارضات گیج‌کننده‌ای غیرطبیعی نیست، اما در بسیاری مواقع دردسرآفرین است. ممکن است شما علاقه‌ای روزافزون به کسی که هم‌جنس خودتان است داشته باشید به‌طوری که راجع به او در ذهن خود خیال‌پردازی کنید. برخی از ما در زمینهٔ عاطفی بیش از دیگران دچار کمبود هستیم؛ به‌ویژه اگر رابطهٔ ما با والدینمان تیره‌و‌تار بوده یا از یک حادثهٔ ناگوار ضربه سنگینی خورده باشیم. قربانی سوءاستفادهٔ جنسی از سوی هم‌جنس یا غیرهم‌جنس نیز عامل دیگری است که ما را در مورد هویت جنسی خود سردرگم می‌کند.

همچنین، ممکن است احساس گناه بیش از حد داشته باشیم. در صورت جدی‌بودن این مسئله، لازم است حتماً با شبان یا مشاور مسیحی صحبت کنید. بسیاری از کسانی که مشابه این احساسات را تجربه کرده‌اند، متوجه شده‌اند که واقعاً هم‌جنس‌خواه نیستند و تمایل به رابطه با جنس مخالف دارند. شاید در قبال پیشنهاد یک هم‌جنس‌خواه آسیبپذیر باشید که سعی می‌کند شما را قانع نماید که مثل او هستید. سریع و شتاب‌زده نتیجه‌گیری نکنید. فراموش نکنید که خدا هر نوع رابطهٔ جنسی خارج از ازدواج را «ممنوع» کرده است. میل به هم‌جنسگرایی یک موضوع بسیار پیچیده است. شما باید واقعاً و صادقانه با آن مبارزه کنید. خدا شما را دوست دارد، بدون توجه به آنچه که درمورد خودتان فکر می‌کنید. او ما را با مشکلات غیرقابل حل نیافریده است.

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.