دوستان، در بخش دوم مقالهٔ چرا به کلیسا نیاز دارم، می‌خواهیم بپردازیم به ۴ دلیل دیگر که چرا من امروز در قرن ۲۱، با رفاه و امکاناتی که می‌توانم در دنیا داشته باشم، به کلیسا نیاز دارم؟ قبل از اینکه به‌سراغ این ۴ مورد جدید برویم، جهت یادآوری عناوین و آیات ۴ مورد مقالهٔ پیشین را در اینجا عنوان می‌کنیم. مهم است اشاره شود که جواب این سؤال را هیچ سازمان یا ارگان یا کلوپ خاصی نمی‌تواند به شما بدهد. شما جواب را فقط در کلیسای حقیقی خداوند یافت می‌کنید.

طبق تعریف کوتاه کتاب مقدس در اعمال باب ۲، کلیسا جمعی از مؤمنین متعهد به مسیح است که گرد هم آمده‌اند تا اهداف و برنامه‌های خدا را برای زندگی‌شان کشف، درک و پیاده کنند. (اعمال رسولان ۲: ۴۱-۴۷)

۱- کلیسا خانوادهٔ الهی است. (۱ پطرس ۱: ۳-۴، افسسیان ۱۹:۲)

۲- دلیلی که خدا جهان را آفرید کلیساست. (اَفسسیان ۱: ۴-۵، پیدایش ۱: ۲۶-۲۷)

۳- خدا از کلیسای خود برای اهداف ابدی‌اش استفاده می‌کند. (اَفسسیان ۳: ۱۰-۱۱، یوحنا ۱: ۱۲-۱۳)

۴- عیسی مسیح جانش را برای کلیسا داد. (اَفسسیان ۲۵:۵، رومیان ۸:۵)

۵- کلیسا تنها چیزی است در این دنیا که تا ابد پایدار می‌ماند. اَفسسیان ۲۱:۳، ۱تسالونیکیان ۱۷:۴
طبق افسسیان۳، کلیسا در تمامی نسل‌ها و تا ابد باقی می‌ماند و این امیدی است که ما به‌عنوان کلیسا داریم. ما به‌صورت موقت خدا و حضورش را در این دنیا تجربه نمی‌کنیم، بلکه برای همیشه و تا ابد با خداوند خواهیم بود و در کنار عیسی مسیح با او پادشاهی خواهیم کرد. چه حقیقت دلگرم کننده‌ای!

۶) کلیسا تنها گروهی است در دنیا که طبق گفتهٔ عیسی، پیروز و رستگار خواهند شد. متی ۱۸:۱۶، نحمیا ۲۰:۲
در آیات بالا از عهد جدید و از عهد عتیق، برنامه و نقشه¬ای که خدا برای قوم و مؤمنانش دارد، همیشه عالی و پر از سعادت هستند و آنها همیشه با خدا پیروز می‌شوند. در ادامه، مسیح نیز در ۱یوحنا ۴:۴ به ما این وعده را می‌دهد که: «شما، ای فرزندان، از خدا هستید و بر آنها غلبه یافته‌اید، زیرا آن که در شماست بزرگ‌تر است از آن که در دنیاست!»

۷) کلیسا تنها گروهی است در دنیا که می‌تواند مشکلات جهانی را حل کند. اَفسسیان ۲۰:۳، ۲قرنتیان ۲۰:۵
در زمان نوشتن این مقاله، دنیای ما همچنان با همه‌گیری کرونا درگیر است و تمامی دولمتردان و بزرگ‌ترین دکترها و دانشمندان نیز درگیر این موضوع شده‌اند. آنها پاسخ کارسازی برای مرگ‌ومیر توسط این ویروس ندارند. اقتصاد جهان، اقتصادان‌ها را به زانو در آورده است. با‌این‌حال، حتی در این شرایط، این کلیساست که می‌تواند مشکلات جهانی را با دعا، حمایت‌ها و کمک‌های عملی، دید و اهداف آینده، امید و انگیزه‌دادن به افراد برای ادامهٔ مسیر و حتی جلسات و مشارکت‌های آنلاین حل کند. آیهٔ اَفسسیان ۳ هم به ما می‌گوید که خدا توسط نیرویش که در ما فعال است، می‌تواند بی‌نهایت فزون‌تر از هر آنچه بخواهیم و تصور کنیم عمل کند. آمین!

۸) بزرگ‌ترین افتخار در زندگی، جزئی از کلیسای مسیح بودن و خانوادهٔ الهی است. ۱پطرس ۳:۱، ۱قرنتیان ۱۶:۳
دوستان، خانوادهٔ الهی و کلیسا برای ما معضل، دردسر و مایهٔ ننگ و سرافکندگی نیستند. این افتخار ماست که عیسی مسیح می‌خواهد تمام برنامه¬ها، نقشه‌ها و هدف‌های خودش را توسط کلیسا عملی و به این دنیا اعلام کند. ما در ۱قرنیتان باب ۳ معبد خدا خوانده شده‌ایم. معبدی که روح خدا در آن ساکن است. این آیه در عین اینکه حقیقتی است عالی و ستودنی، اما با خودش مسئولیتی را هم برای ما به‌همراه می‌آورد: اینکه توسط همین روح با مؤمنین دیگر متحد شده و شهادت نیکویی برای مسیح در این دنیا باشیم.

در دو مقالهٔ آینده و پیرو این ۸ نکته، می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا وجود خانوادهٔ الهی در رشد من مهم و حیاتی است. همچنین، اگر علاقه‌مند هستید مطالب این دروس را در ویدیوهایی کوتاه دنبال کنید، تشویقتان می‌کنم به وب‌سایت «سلام مسیحی» یا شبکه‌های اجتماعی آن سری بزنید.

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.