نان روزانه

عبرانیان ۷:۱۱

با ایمان بود که نوح هنگامی که از جانب خدا درباره اموری که تا آن زمان دیده نشده بود هشدار یافت، آن را با خداترسی به جد گرفت و برای خانواده خویش کشتی ساخت...

  • ایرینا راتوشینسکایا (Irinr Ratushinskaya) از روسیه. وی به خاطر ایمانش هفت سال در اردوگاه کار اجباری زندانی بوده است. وی تجربیات خود را در کتاب تکان دهنده‌ای تحت عنوان «خاکستری رنگ امید است» به رشته تحریر درآورده که در سال ۱۹۸۹ از سوی انتشارات Sceptre Books چاپ و منتشر شده است.
  • گرهارد هم (Gerhard Hamm) از روسیه. وی سال‌های زیادی را دراردوگاه کار اجباری در شمال سیبری زندانی بوده است.
  • کنستانتین کارامان (Constantin Caraman) از رومانی. وی سه سال به خاطر ایمانش زندانی بوده است.

«و نوح با خدا راه می‌رفت» (پیدایش ۹:۶).

نوح

یکی از جنبه‌های فوق‌العاده فصل ۱۱ رساله به عبرانیان این است که داستان آدم‌هایی را بازگو می‌کند که همگی کاری کردند که تا پیش از آن هیچ کس دیگر آن کار را انجام نداده بود. آنان به‌سوی ناشناخته‌ها گام برداشته بودند. نوح بدون اینکه هیچ سابقه قبلی وجود داشته باشد تا از آن کمک بگیرد، دست به کار ساختن یک کشتی شد تا پیش از آن زمان هیچ کس یک کشتی نساخته بود. حتماً مردمانی که شاهد کارهای نوح بودند وی را آدمی عجیب و غریب و پسرانش را افرادی ساده و ابله قلمداد می‌کردند که کورکورانه پا جای گام‌های ایمان پدر خود می‌گذارند. نوح با ایمانی کور و بی‌چون‌و‌چرا مطابق مکاشفه خدا عمل کرد.

«پس نوح چنین کرد و به هرچه خدا او را امر فرمود، عمل نمود»(پیدایش ۲۲:۶). وی با این کار خود نشان داد که ایمانی تزلزل‌ناپذیر و فرمانبرداری‌ای مطلق دارد.
راز او: وی در میان همه مخالفت‌ها، با خدا راه می‌رفت. ما در طول این سال با شرایطی رو‌به‌رو خواهیم شد که ممکن است پوچ و بی معنی به‌نظر برسند، اما بیایید از نوح یاد بگیریم که آنانی که با خدا راه می‌روند، هرگز در تاریکی سالک نمی‌شوند، بلکه نور زندگی را با خود دارند.

مطالب جدید

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.