ازدواج‌های خوب، همین‌طوری اتفاق نمی‌افتند.
این سری مقاله‌ها برای شماست اگر:
قصد ازدواج دارید.
از ازدواج خود، ناامید شده‌اید.
می‌خواهید ازدواجتان هرچه بهتر شود.

افسانه:
«عشق اتفاق می‌افتد و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.»

در این مجموعه خواهید آموخت که:
ازدواج به چیزهایی بیشتر از عشق نیاز دارد (خیلی بیشتر!).
همان چیزهایی را از ازدواج می‌گیرید که به آن داده‌اید.
پیشگیری بهتر از درمان است.
چگونگی پابرجا ماندن ازدواج برای همیشه.

افسانه:
«مشکلات یعنی اینکه شما به درد هم نمی‌خورید»

پرسش‌هایی که اغلب مردم می‌پرسند:
ما می‌خواهیم ازدواج کنیم. از کجا بدانیم که عشقمان پایدار باقی خواهد ماند؟
ما دیگر خسته شده‌ایم. آیا امیدی برای نجات ازدواجمان هست؟
ما ازدواج خوبی داریم، اما آیا می‌شود آن را بهتر کرد؟

آنچه در این مجموعه می‌خوانید، حاصل تجربیات دو نفر است که به جستجوی یکدیگر برآمدند. ازدواج آنها با یک سوءتفاهم و مشاجرۀ خصمانه آغاز شد و آن‌قدر ادامه پیدا کرد تا کلمات «دوستت دارم» جای خود را به «از تو متنفرم» دادند. اما این دو نفر، یک کار را درست انجام دادند! آنها هرگز تسلیم نشدند و ازدواجی ساختند که حتی در خواب هم نمی‌دیدند. پس از آن بود که آنها توانستند هزاران ساعت به مردم از اقشار مختلف، مشاوره دهند؛ یعنی به کسانی که بالاخره متوجه شدند عشق، چیزی بیش از هیجان انفجاری یک حس داغ یا جاذبۀ جنسی در نگاه نخست است. این عشق حقیقی شامل انتخاب‌ها، فداکاری و عزمی راسخ است. این عشق، حساس و فداکار است و می‌تواند آسیب ببیند و شفا یابد.


در این مجموعه خواهید خواند که ازدواج صرفاً شریک‌شدن در یک چهار‌دیواری، حساب بانکی و بستر خواب نیست. ازدواج می‌تواند همان رابطۀ سرد، کرخ و بی‌ثباتی باشد که اغلب در رسانه‌ها می‌بینیم. از طرف دیگر، می‌تواند شراکتی بی‌مثل‌و‌مانند و گران‌بها باشد. دو نفر در یک ازدواج می‌توانند هم‌رزم، هم‌سفر، بهترین رفیق و همکار و دو دلدادۀ عاشق باشند. آیا به دنبال چنین رابطه‌ای هستید؟ شاید بد نباشد این مقاله‌ها را با شریک زندگی‌تان مطالعه کنید، در کنار هم و قسمت به قسمت. اما ممکن است برای برخی ساده‌تر باشد که آن را جداگانه و با سرعتی که می‌توانند بخوانند و بعد، در مورد آنچه مطالعه کرده‌اند، با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینند و در زندگی به‌کار گیرند. اما در هر صورت، آن را به‌طور کامل مطالعه کنید، چرا که ازدواج بر اساس همین بنیاد مستحکم ساخته می‌شود. به خواندن ادامه دهید تا ببینید ازدواج‌های خوب، همین‌طوری اتفاق نمی‌افتند، بلکه ساخته می‌شوند.

بگذارید شما را با هفت راز یک ازدواج شاد آشنا کنم: ارتباط، عواطف، احترام، تشویق، بخشش، فداکاری و وفاداری


هرچه میزان بیشتری از اینها در یک رابطه وجود داشته باشد، بقا و حیات آن رابطه از غنای بیشتری برخوردار خواهد بود. با وجود آنکه نویسندگان این مقاله‌‌ها، مسیحیانی متعهد هستند، اما پیروان دیگر ادیان- و حتی بی‌دینان- نیز می‌توانند از اصول ذکر شده در آن، بهره ببرند. اگر شما مراقب سلامتی خود نباشید، ممکن است بیمار شده؛ یا حتی جانتان را از دست بدهید. اگر هم در هنگام رانندگی یا عبور از خیابان، مراقب نباشید، ممکن است جان خود یا دیگران را به خطر بیندازید. بدون مراقبت، خانۀ شما به ویرانه تبدیل می‌شود؛ از باغچۀ منزلتان چیزی جز مشتی خاک بر جا نخواهد ماند؛ مزارع دیگر محصول نخواهند داد و کسب و کارها نیز از رونق خواهند افتاد. پس اگر در تمام جنبه‌های زندگی مراقبت می‌کنیم، چرا باید برای ازدواج استثنا قائل شویم؟
پس به خواندن ادامه دهید و از ازدواج خود لذت ببرید.

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.