نان روزانه

کلام امروز: مرقس ۳۵:۱ | مطالعهٔ کتاب مقدس: *اشعیا ۵۰: ۴ – ۵*مزمور ۵: ۳

جستجو برای مکانی خلوت

بامدادان که هوا هنوز تاریک بود، عیسی برخاست و خانه را ترک کرده، به خلوتگاهی رفت و در آنجا به دعا مشغول شد. مرقس ۳۵:۱

 

خدمت عیسی در کفرناحوم و نواحی اطراف آن با استقبال خیلی خوب مردم روبرو شده بود. بیماران شفا می‌یافتند و افرادی که به اشکال مختلف اسیر ارواح پلید بودند از اسارت خود آزاد می‌شدند. مردم از نواحی اطراف هجوم آورده، بیماران خود را به نزد عیسی می‌آوردند. ظاهراً زمان کمی برای  استراحت عیسی وجود داشت، زیرا پس از صرف شامی که بدنبال شفای مادر زن شمعون توسط او تهیه شده بود، عیسی شب هنگام نیز به شفای بیماران و آزاد‌سازی اسیران ارواح پلید ادامه داد.

آن شب در خانۀ شمعون و آندریاس افراد زیادی ساکن بودند. مردم زیادی نیز که برای شفای بیماران خود به این منطقه هجوم آورده بودند، در همان حوالی شب را به صبح رساندند. در یک چنین ازدحامی عیسی بدنبال مکانی خلوت برای دعا بود. برای عیسی خلوت با پدر آسمانی از اهمیتی حیاتی برخوردار بود. او لازم داشت که از برنامۀ روزانه‌ای که پدر برای او ترتیب داده است پیروی کند. لذا، سکوت و تاریکی قبل از طلوع خورشید را برای شنیدن از پدر آسمانی انتخاب کرد. چون شاگردان عیسی که از وقایع روز پیش به هیجان آمده بودند از خواب برخاستند، عیسی را در بستر خود ندیدند. پس به جستجوی او پرداختند تا همچنان کار ناتمام روز گذشته را ادامه دهند. شاید آنها افزایش محبوبیت عیسی را برای گسترش خدمتش لازم می‌دیدند. اما پس از دعای صبح، عیسی نظر متفاوتی داشت. عیسی مسیح علیرغم اهمیتی که برای شفای بیماران و آزاد‌سازی اسیران روحانی قائل بود، اجازه نداد که تمرکز بیش از اندازه بر این امور سبب انحراف او از ماموریتش شود. لذا، از شاگردان درخواست کرد که با او به دهکده‌های اطراف بروند، به مکانهایی که هنوز پیغام او را نشنیده‌اند. تعلیم کلام راستین و اعلام پادشاهی خدا در صدر برنامۀ خدمتی عیسی قرار داشت. دریافت حکمت الهی پدر در دعا، عیسی را از انحراف مسیر خدمتش باز می‌داشت و تمرکز او را بر هدف اصلی (موعظه به پادشاهی خدا و نجات مردم) حفظ می‌کرد.

چقدر ما بیشتر نیاز داریم که در ازدحام جهان امروز، به‌ویژه کشور عزیزمان ایران، بدنبال مکانی خلوت در آغاز روز باشیم، تا برنامۀ کاری روزانۀ خود را از پدر آسمانی دریافت کنیم.

مطالعهٔ کتاب مقدس

مرقس ۳۵:۱

بامدادان که هوا هنوز تاریک بود، عیسی برخاست و خانه را ترک کرده، به خلوتگاهی رفت و در آنجا به دعا مشغول شد.

*اشعیا ۵۰: ۴ – ۵

خداوندگارْ یهوه زبانِ شاگرد به من بخشیده است
تا بدانم چگونه خستگان را به کلام تقویت دهم.
او صبح به صبح بیدارم می‌کند؛
آری، گوش مرا بیدار می‌کند
تا همچون شاگردان بشنوم.
۵خداوندگارْ یهوه گوش مرا گشود،
و من سرکشی نکردم و روی برنتافتم.

*مزمور ۵: ۳

خداوندا، صبحگاهان صدای مرا می‌شنوی؛
بامدادان، استدعایم را به حضورت می‌آرایم
و انتظار می‌کشم.

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.