زندگی در محیطی آکنده از عواطف چه تأثیری بر رابطهٔ جنسی دارد؟ آیا مردان و زنان از نظر رابطۀ جنسی با هم تفاوت دارند؟ برای دانستن جواب، قسمت قبل را مطالعه کنید.

رابطۀ جنسی

 

«راز «بله» گرفتن از یکدیگر، در «نه» گفتن طرفین به چیزهای دیگر است.»

۴. انرژی: ذهن و بدن خسته نمی‌تواند منجر به رابطۀ جنسی مطلوب شود. رابطۀ جنسی در ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید به زمانی که دیگر توان و نیرویی در فرد وجود ندارد، موکول شود. رابطۀ جنسی فی‌البداهه و بی‌مقدمه، بسیار عالی است، اما در زندگی‌های پرمشغلۀ امروزی، آن‌قدرها رخ نمی‌دهد. رابطۀ جنسی اغلب، در چهارچوب انرژی و زمان مشخص و حساب‌شده انجام می‌گیرد. راز «بله» گرفتن از یکدیگر، در «نه» گفتن طرفین به چیزهای دیگری است که وقت و توان فرد را می‌گیرند. بنابراین، الویت‌ها را در نظر داشته باشید.

اگر می‌توانید، خود را از نظر جسمی متناسب نگه دارید؛ زیرا با چاقی مفرط فرد به‌سرعت خسته می‌شود. حس خوبی که در نتیجۀ ورزش و تغذیۀ سالم در انسان ایجاد می‌شود، عامل مهم و مثبتی در معاشقه خواهد بود. سلامتی و رابطۀ جنسی خوب، با هم نسبت مستقیم دارند.

۵. باز بودن: اگر به فکر ازدواج هستید، در مورد گذشته، باز باشید؛ مخصوصاً در مورد حقایق مسلم. البته اگر به‌یاد‌آوردن یا حتی شنیدن آن دردناک است، می‌توانید جزئیات را کمی خلاصه‌تر در نظر بگیرید. اگر در کودکی مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اید، بهتر است آن را با همسر خود (یا کسی که قرار است همسرتان شود) در میان بگذارید. او شما را طرد نخواهد کرد و اگر خلاصی از گذشته برای شما سخت باشد، بیشتر شما را درک خواهد کرد.

در مورد معاشقۀ خود، باز باشید. در مورد چیزهایی که به آن کمک می‌کند یا مانع است. همین‌طور، محل و نحوۀ لمس صحبت کنید. در مورد اینکه چه چیزهایی در چه زمانی خوب هستند یا نیستند، صحبت کنید. رابطۀ جنسی چیزی نیست که همیشه فوق‌العاده باشد؛ بلکه گاهی کاملاً عادی خواهد بود و حتی گاه، اصلاً جواب نخواهد داد. ای خانم‌ها، اگر چیزی را وانمود کنید، همسر شما هرگز نخواهد فهمید که چه چیزی برای شما خوب است و با هر بار اشتباه همسرتان، این دلخوری‌ها به مرور زمان، درون وجودتان انباشته خواهد شد.
ای شوهران، هوشیار باشید که آنچه یک روز همسرتان را گرم می‌کند، ممکن است در روزی دیگر، او را سرد کند. خانمی که از نظر جنسی رضایتمندی خوبی داشت، می‌خندید و می‌گفت: «من عجیب و غریب نیستم، بلکه فقط یک زن هستم! من شوهرم را به‌خاطر اینکه درکم نمی‌کند، سرزنش نمی‌کنم، چون خودم هم همیشه خودم را درک نمی‌کنم!»

۶. زمان: تفاوت مردان و زنان از نظر رابطۀ جنسی، مانند تفاوت بین یک مسابقۀ فوتبال و یک کنسرت است. غریزۀ طبیعی شوهر این است که با سرعت هرچه تمام‌تر گُل بزند، در صورتی که خانم از تمام طول کنسرت، لذت می‌برد. پیش‌نوازی یا عشقبازی پیش از نزدیکی، مثل گرم‌کردن پیش از مسابقه نیست، بلکه یکی از اجزای اصلی تجربۀ جنسی است.رابطۀ یک زوج منجر به ناامیدی و فرسودگی خانم شده بود. او هرگز حتی نتوانسته بود به ارضا‌شدن نزدیک شود. هنگامی که مشاور از او پرسید که رابطۀ جنسی‌شان چقدر به طول می‌انجامد، شوهر پاسخ داد: «حدود پنج دقیقه». او نفهمیده بود که همسرش چه از نظر جسمی و چه احساسی، به چیزی بیشتر نیاز دارد. آنها پس از مدتی توانستند رابطۀ جنسی خود را بسیار بهبود بخشند. در نهایت، روزی شوهر آن خانم با شوخی گفت: «من یک ساعت خریدم و در اتاق خواب‌مان گذاشتم. همیشه هم یک چشمم به آن ساعت است!»

همان‌طور که یک خانم مانند اتو، معمولاً برای گرم‌شدن نیاز به کمی زمان دارد، بعد از نزدیکی نیز نیاز به زمانی برای آرام‌گرفتن و پایین‌آمدن از اوج هیجان دارد. در نظر او، نوازش بعد از نزدیکی، بخش مهمی از معاشقه است. اگر شوهر بلافاصله بعد از رابطه، به خانمش پشت کند و به خواب برود، ممکن است احساس سوءاستفاده یا طردشدگی در او ایجاد کند. به همین دلیل، شوهر باید خانم خود را در آغوش بگیرد تا او بتواند دوباره آرامی یابد.

۷. ملایمت: با بدن‌های یکدیگر با ملایمت رفتار کنید. دستان قدرتمند ایرادی ندارند، ولی دستان خشن (که ممکن است به دلیل برخی شغل‌ها به آن شکل درآمده باشند) می‌توانند مشکل ایجاد کنند. پینۀ دست و نوازش، آن‌قدرها هم جور درنمی‌آیند. به‌عنوان یک شوهر، با خانم خودتان، خشن برخورد نکنید، بلکه ملایم باشید؛ شما می‌توانید بدون وارد‌کردن درد به همسرتان، رابطه‌ای پرشور داشته باشید. خانمی بود که شوهر خود را «قوی و ملایم» توصیف می‌کرد.

با احساسات یکدیگر نیز با ملایمت برخورد کنید. اگر خانم‌تان با نوع خاصی از معاشقه مشکل دارد، به احساسات او احترام بگذارید. به او اصرار نکنید؛ شاید در آینده، نظر او عوض شود. اگر روزی رابطۀ جنسی شما آن‌طور که باید خوب انجام نشد، در همان لحظه جلسۀ تحلیل پایان پروژه برای آن برگزار نکنید. آنجا زمان درستی برای انتقاد نیست، بلکه باید دیگری را حمایت و تشویق کرد. می‌توانید کمی بعد در مورد آن صحبت کنید و هرگز طرف مقابل را به‌خاطر آنچه رخ داد، تمسخر نکنید.

در مورد بارداری، ملایمت به خرج دهید. اگر زنی از باردار‌شدن می‌ترسد، ممکن است از نظر جنسی سرد شود. در مورد بهترین روش پیشگیری از بارداری مناسب خودتان، با هم به توافق برسید. اگر در این مورد مطمئن نیستید، با یک متخصص مشورت کنید.
اگر بچه‌دار نشدید، با یکدیگر به نرمی و ملایمت رفتار کنید. از هر ده زوج، یک خانواده بچه ندارند؛ و دلیل آن معمولاً یک وضعیت پزشکی خاص است. آرزوی مادر یا پدر شدن می‌تواند احساسات شدیدی را در فرد برانگیزد و هنگامی که چنین دردی وجود داشته باشد، سرزنش دیگری کمکی به اوضاع نخواهد کرد.

در قسمت بعد به دو مورد دیگر خواهیم پرداخت. به‌نظر شما این دو عامل چه چیزهایی هستند؟

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.