چرا باید به نظرات یکدیگر احترام گذاشت؟ اصلاً چرا باید نظر همسرتان مهم باشد؟ برای دانستن جواب، قسمت قبل را مطالعه کنید.

با فداکاری برنامه ریزی کنید

 

«اگر برنامه‌ریزی نکنید، شکستتان را برنامه‌ریزی کرده‌اید.»

مشاوران حرفه‌ای: استفاده از خدمات مشاوران حرفه‌ای وام و اقساط، بیمه‌های عمر یا انواع دیگر بیمه، حقوق بازنشستگی، مالیات و نوشتن وصیت‌نامه، می‌تواند بیش از آنکه هزینه باشد، برای شما منفعت به همراه بیاورد.

امنیت: به‌غیر از پول نقدی که برای خریدهای ضروری دارید، هرگز مقادیر زیادی پول نقد را در منزل نگهداری نکنید. دزد یا آتش‌سوزی می‌تواند در یک حرکت، تمام سرمایه‌تان را از بین ببرد. برای این کار از بانک یا مؤسسات معتبر استفاده کنید.

بودجه‌بندی: در این زمینه، دو ضرب‌المثل خوب وجود دارد که باید همیشه به یاد داشته باشیم. نخست آنکه: «اگر برنامه‌ریزی نکنید، شکست‌تان را برنامه‌ریزی کرده‌اید.» دومین ضرب‌المثل هم می‌گوید: «اگر خرجتان از دخلتان بیشتر است، به‌زودی از لبۀ پرتگاه سقوط خواهید کرد.» این دو ضرب‌المثل را در ذهن و دل خود حک کنید. شاید عمل به این دو ضرب‌المثل کمی زمان ببرد، اما مطمئناً شما را از سردردها و اندوه فراوان نجات خواهد داد.

مسئلۀ مرغ و تخم‌مرغ: وقتی داغ دل آدم‌ها بر سر موضوع خودخواهی تازه می‌شود، خانم‌ها شوهرانشان را به کم‌توجهی و شوهران، خانم‌ها را به کم‌محبتی محکوم می‌کنند. این دو مسئله کاملاً با هم ارتباط دارند. اگر شوهری بی‌ملاحظه بوده و به همسرش در کارهای مربوط به منزل و بچه‌ها کمک نمی‌کند، به احتمال زیاد متوجه می‌شود که همسرش آن‌قدرها نسبت به او مهربان نیست. و هنگامی که خانمش به او محبت نکند، او انگیزۀ خود برای باملاحظه‌بودن را از دست می‌دهد و این چرخۀ باطل و مخرب ادامه پیدا خواهد کرد.
اما این روند می‌تواند معکوس نیز بشود. هرچه شوهر نسبت به همسرش فداکاری بیشتری به خرج دهد و به نیازهای او رسیدگی کند، خانم نیز رسیدگی به نیازهای عاطفی همسرش را طبیعی‌تر و ساده‌تر خواهد یافت که آن نیز، شوهر را ترغیب خواهد کرد تا خانم خود را بیشتر حمایت کرده، خشنود سازد. حال کدام‌یک از اینها پیش از دیگری می‌آیند؟ اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ؟ ملاحظه یا محبت؟ خانم‌ها می‌گویند ملاحظه و شوهران می‌گویند محبت. اما حقیقت آن است که رسیدگی فداکارانه و دو طرفه به نیازهای یکدیگر، بنیاد یک ازدواج شاد است.

جایی که فداکاری باشد، افراد در زمان، پول و مسئولیت‌ها با هم شریک می‌شوند، عادت‌های بد ترک شده و عادت‌های خوب جایگزین آنها می‌شوند. زن و شوهر به یکدیگر نزدیک‌تر شده، در کنار هم می‌ایستند. زوج‌هایی شاد زندگی خواهند کرد که برای خشنودی یکدیگر گام برمی‌دارند. فداکاری شادی را وارد ازدواج‌تان می‌کند و وفاداری، عشق را در ازدواجتان ماندگار می‌سازد. زوج‌هایی هستند که در روز عروسی، عهد‌هایی رسمی از این دست را با هم رد و بدل کرده‌اند: «در راحتی و سختی، در فقر و ثروت، در بیماری و سلامتی، تا زمانی که مرگ ما را از هم جدا کند.» آنها چه از این کلمات استفاده کنند یا از کلماتی دیگر، در هر صورت، با هم عهدی بسته‌اند که همآن‌قدر که مطلق است، داوطلبانه نیز می‌باشد. به‌عبارت دیگر، قرار است رابطۀ ازدواج آنها بر هر رابطۀ دیگری الویت داشته باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.