چرا ابراز احساس برای برخی دشوار است؟ چگونه می‌توانیم احساسات خود را نشان دهیم؟ برای دانستن جواب، قسمت قبل را مطالعه کنید.

تمایلات جنسی

 

«مهم‌ترین عضو جنسی، ذهن است.»
«خودخواهی، رابطۀ جنسی را نابود می‌کند.»

طی یک رابطۀ جنسی، نسبت به بیان لفظی یا لمس جسمی، فضای بیشتری برای ابراز عواطف ایجاد می‌شود؛ البته نه به این خاطر که لمس و بیان اهمیت ندارند، بلکه چون رابطۀ جنسی، پیچیده‌تر است.
مجلات پورن، رابطۀ جنسی را خلق نکرده‌اند. خداست که آن را طراحی و خلق کرده است. کتاب‌مقدس در مورد جنسیت انسان می‌گوید: «پس خدا … ایشان را مرد و زن آفرید.» سپس، اضافه می‌کند: «و خدا هرآنچه را که ساخته بود دید، و اینک بسیار نیکو بود» (پیدایش ۱‏:‏۲۷،‏۳۱). صمیمیتی که در اثر این رابطه ایجاد می‌شود، چنان کیفیتی دارد که عیسی در مورد آن گفت: «آن دو یک تن خواهند شد» و «از آن پس دیگر دو نیستند بلکه یک تن می‌باشند» (متی ۱۹‏:‏۵،‏۶).

ده قدم برای رسیدن به رابطۀ جنسی خوب

۱. عواطف: اگر در محیطی آکنده از عواطف زندگی کنید، رابطۀ جنسی رضایتمندی بسیار بیشتری برای طرفین به ارمغان خواهد آورد. کلمات و لمس محبت‌آمیز هر روزه در خانم‌ها، احساس دوست‌داشتنی‌بودن را ایجاد می‌کند. ای شوهران، هرچه همسر شما بیشتر احساس کند که دوستش دارید، بیشتر از رابطۀ جنسی لذت خواهد برد و هرچه او لذت بیشتری ببرد، شما لذت بیشتری خواهید برد! شوهری می‌گفت: «بهترین چیز برای من در رابطۀ جنسی، لذت‌بردن همسرم در آن است.» خانم او نیز توضیح داد: «اگر مثل من در محیطی آکنده از عواطف زندگی کنید، تحریک جنسی کاری مشکل نخواهد بود.»
۲. درک صحیح: اگر شما آشپزی ماهر یا اپراتور کامپیوتر خوبی باشید، احتمالاً این مهارت را از یک کتاب یا دستورالعمل خوب آموخته‌اید و بعد، با تمرین، تجربه کسب کرده‌اید. چرا رابطۀ جنسی نباید این‌طور باشد؟ افراد معمولاً به‌شکل طبیعی، درک کاملی از رابطۀ جنسی ندارند. زوجی برای من شهادت دادند که خواندن یک کتاب، زندگی جنسی آنان را ظرف یک هفته دگرگون کرد.
مردان و زنان از نظر رابطۀ جنسی با هم تفاوت دارند. گفته شده که مردان مانند لامپ‌های حبابی هستند. اگر دکمه‌اش را بزنید، بلافاصله روشن می‌شوند (البته استثناهایی نیز وجود دارند). اما خانم‌ها بیشتر مثل اتو هستند. اگر دکمه‌اش را بزنید، کمی طول می‌کشد تا گرم و آماده شود. شوهری که از این نظر ناامید بود، می‌گفت: «راستش، فیوز اتوی خانۀ ما سوخته است!»

مردان بر اثر آنچه می‌بینند، تحریک می‌شوند، و خانم‌ها بر اثر آنچه می‌شنوند و حس می‌کنند. بنابراین، اگر بعد از یک مشاجرۀ داغ همه چیز آرام شده و مرد درخواست رابطۀ جنسی را مطرح کند، خانم با خودش فکر می‌کند: «حتماً عقلش را از دست داده.» او نمی‌تواند این را درک کند، اما درک این مسئله آسان است. این خانم همآن‌قدر جذاب است که قبل از مشاجره بود. شکل و شمایل او تغییر نکرده. مرد هنوز هم مجذوب آنچه در وی می‌بیند، می‌شود. اما در طول یک ساعت قبل، چیزی که آن خانم شنیده، این بوده که: «تو احمقی، تو بی‌خاصیتی و همه چیز تقصیر توست»، پس احساس خانم می‌گوید: «لابد او من را دوست ندارد که چنین چیزهایی گفت.» پس رابطۀ جنسی آخرین چیزی است که خانم در آن لحظه می‌خواهد. فراموش نکنید که مهم‌ترین عضو جنسی، ذهن است.
حال در مورد ارگاسم چه می‌توان گفت؟ اکثر مردان، به‌راحتی به این مرحله می‌رسند و اگر مشکلی هم باشد، معمولاً به‌شکل انزال زودرس خواهد بود. آنها باید کنترل‌کردن را یاد بگیرند. البته خانم‌هایی هم هستند که به‌راحتی به ارگاسم می‌رسند، اما این برای بیشتر خانم‌ها، هنری است که باید فرا گرفته شود. اما در هر صورت، بیشتر خانم‌ها صرفاً در اثر آمیزش، به اوج لذت جنسی نمی‌رسند، بلکه برای رسیدن به ارگاسم، نیاز دارند که شما بدن آنها را بهتر شناخته و بدانید کدامین نقاط حساس‌تر هستند. البته بعضی بانوان هم هستند که هرگز به ارگاسم نمی‌رسند، اما از صمیمیت رابطۀ جنسی، لذتی وافر می‌برند.
اگر عمل نزدیکی برای زوجی مشکل باشد؛ یا آمیزش دائماً برای آنها دردناک باشد، باید به یک متخصص مراجعه کنند.

۳. فداکاری: آنچه در رختخواب اتفاق می‌افتد، متأثر از چیزهایی است که خارج از رختخواب اتفاق افتاده‌اند. شوهری که در کارهای منزل یا مسائل مربوط به بچه‌ها کمک نمی‌کند، یا همیشه جلوی تلویزیون یا کامپیوتر میخکوب شده، در حالی که همسرش تمام کارها را انجام می‌دهد، زنی خواهد داشت که از نظر جنسی، به او پاسخ نمی‌‌دهد. زنی هم که همیشه حرف آخر را می‌زند و همیشه می‌خواهد کارها طبق میل او انجام شوند، در طولانی مدت شوهری بامحبت نخواهد داشت. خودخواهی، رابطۀ جنسی را نابود می‌کند. اگر یکی از طرفین، بخشنده و دیگری، فقط دریافت‌کننده باشد، درگیری‌های فراوانی به‌وجود خواهند آمد. اگر هر دو طرف، دریافت‌کننده باشند، آنگاه باید منتظر فاجعه بود. اما اگر هر دو نفر، بخشنده باشند، به احتمال زیاد، رابطۀ جنسی فوق‌العاده‌ای خواهند داشت.

اما هر چند وقت یک بار، باید رابطۀ جنسی داشت؟ در این مورد، هیچ عرفی وجود ندارد و در زوج‌های مختلف، متفاوت است. دورۀ ماهیانه، بارداری، بیماری، اضطراب، مشغله‌های فکری، خستگی، سن، هورمون‌ها و بسیاری عوامل دیگر، می‌توانند بر این مسئله تأثیرگذار باشند. اما قانونی کلی برای هر دو طرف وجود دارد که بر اساس آن، رابطۀ جنسی نباید هر زمانی که یکی از طرفین خواست، یا اگر فقط یکی از طرفین خواست، انجام بگیرد. یکی از طرفین می‌تواند آگاهانه این برانگیختگی را کنترل کرده و دیگری نیز می‌تواند آگاهانه به آن پاسخ مثبت دهد، حتی اگر در لحظۀ نخست، حس و حال آن را نداشته باشد. فداکاری معجزه می‌کند و حس و حال افراد نیز می‌تواند تغییر کند. در این زمینه، ذهن و بدن طرفین باید هماهنگ باشند. این کار برای انسان‌های فداکار مشکل نخواهد بود.

در قسمت بعد به موارد دیگری از این مقوله خواهیم پرداخت. به‌نظر شما چه عوامل دیگری را می‌توان نام برد؟

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.