چه احساسی می‌خواهید داشته باشید؟ برای دانستن جواب، قسمت قبل را مطالعه کنید.

 

 

«همسرتان نمی‌تواند کسی که می‌خواهید باشد، مگر اینکه شما کسی باشید که او می‌خواهد.»

 

 

به‌جای ترک صحنه، روی مشکل کار کنید، مگر اینکه واقعاً مجبور باشید: وجه تشابه ازدواج‌های خوب در تصمیم قاطع آنها برای موفقیت در زندگی زناشویی است. در ذهن خود تصور کنید که چگونه ازدواجی می‌خواهید داشته باشید و بعد، برای رسیدن به آن تلاش کنید. به یاد داشته باشید که همسرتان نمی‌تواند کسی که می‌خواهید باشد، مگر اینکه شما کسی باشید که او می‌خواهد. بسیاری از بهترین ازدواج‌ها آغاز متزلزلی داشته‌اند؛ یا از توفان‌ها گذشته‌اند و در انتها، از این وضعیت‌ها قدرتمند، سالم و شاد بیرون آمدند.


ارتباط، نور را وارد ازدواج می‌کند.
عواطف، گرما به ارمغان می‌آورد.
احترام، کرامت را وارد ازدواجتان می‌کند.
تشویق، امید می‌آورد.
بخشش، آرامش را وارد ازدواج می‌کند.
فداکاری، شادی‌بخش است.
وفاداری، عشق را در ازدواج ماندگار می‌سازد.
فراموش نکنید که ازدواج‌های خوب، همین‌طوری اتفاق نمی‌افتند، بلکه ساخته می‌شوند.

 

 

در میانۀ سردرگمی


اگر در میانۀ آشوبی در زندگی زناشویی خود هستید، هرچه زودتر کمک بگیرید. علف‌های کوچک به‌راحتی از زمین بیرون می‌آیند، چون ریشه‌هایی سطحی دارند. اتومبیلی که درست معاینۀ فنی شده، به احتمال کمتری شما را در میانۀ راه خواهد گذاشت. بهتر آن است که به محض ظاهر‌شدن نخستین علائم، به پزشک مراجعه کنید. صبر نکنید تا کار ازدواجتان به بخش مراقبت‌های ویژه بکشد.

کتاب‌های خوب بخوانید: دو نوع کتاب در مورد ازدواج وجود دارند. یک دسته از کتاب‌ها به مسائل کلی روابط می‌پردازند و دستۀ دیگر مختص روابط جنسی هستند. شما می‌توانید آنها را با هم بخوانید، یا جدا از هم بخش‌های کوچکی را بخوانید و در موردشان صحبت کنید. شاید بتوانید از این طریق مشکلاتتان را پیش از آنکه حتی دیگران از وجودشان آگاه شوند، حل‌و‌فصل کنید. اگر می‌خواهید ازدواجتان درست کار کند، مطمئناً کتاب‌هایی را انتخاب خواهید کرد که طرفدار ازدواج باشند.

الگوی خوبی داشته باشید: دوستانی که مشکلاتی در ازدواجشان داشته‌اند، می‌توانند تأثیر منفی بر انسان بگذارند. همچنین به تجربه دیده شده که افرادی که با جنس مخالف (برای مثال، در محل کار) در مورد مشکلات خود صحبت کرده‌اند، مشکلاتی به مراتب شدیدتر یافته‌اند. اما اگر زوجی را می‌شناسید که ظاهراً ازدواج خوبی دارند، بد نیست از آنها بپرسید که چگونه به چنین وضعیتی دست یافته‌اند.

در یک دورۀ آموزشی ثبت‌نام کنید: دوره‌های بسیاری در مورد ازدواج یا آماده‌سازی برای ازدواج وجود دارند. بسیاری از آنها توسط کسانی تدریس می‌شوند که تجربۀ شخصی زیادی در این زمینه دارند و برای دستیابی به این تجربه‌ها، مشکلات عدیده‌ای را از سر گذرانده‌اند! کسانی که در چنین دوره‌هایی شرکت کرده‌اند، معمولاً از حجم و میزان مطالبی که فرا می‌گیرند شگفت‌زده می‌شوند.

به یک متخصص مراجعه کنید: اگر می‌خواهید ازدواجتان خوب پیش برود، می‌توانید به یک مشاور مراجعه کنید. ممکن است مجبور شوید مقداری هزینه بپردازید، اما این می‌تواند بهترین سرمایه‌گذاری شما در طول زندگی‌تان باشد. یک یا دو جلسه ممکن است برای شما کافی باشد، اما به احتمال زیاد، بسته به نوع مشکلی که دارید، ممکن است به چند هفته یا چند ماه مشاوره نیاز داشته باشید. اگر هر دوی شما در این زمینه کار کنید، کار مشاور آسان‌تر خواهد شد و سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید. کلیساها ممکن است بتوانند در این زمینه به شما کمک کنند. شاید هم متخصصی را به شما معرفی کنند. زوجی که پیش مشاور رفته بودند، در این زمینه می‌گفتند: «ما از ناامیدی به شادی رسیده‌ایم. ما هرگز تصور نمی‌کردیم چنین چیزی ممکن باشد.» این گواهی است که هزاران زوج در خصوص مشاوره‌گرفتن از متخصصین می‌دهند.

 

 

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.