آیا به‌خاطر احترام به همسرتان، به وضع ظاهری خود می‌رسید؟ آیا در مورد ویژگی‌های جنسیتی چیزی می‌دانید و به آنها احترام می‌گذارید؟ برای دانستن جواب، قسمت قبل را مطالعه کنید.

نکاتی کلی در مورد هر دو جنس

 

«خانم‌ها با صدای بلند فکر می‌کنند، و مردان در سکوت صحبت می‌کنند.»

چهره و احساسات: خانم‌ها هنگام شنیدن، احساساتی مثل اندوه، شادی، ترس یا سردرگمی را با چهرۀ خود بازتاب می‌دهند. احساسات مردان هم مانند خانم‌ها عمیق هستند، اما معمولاً نمی‌توان آنها را از چهره‌شان تشخیص داد. بنابراین، یک خانم ممکن است چهرۀ خونسرد یک مرد را به اشتباه، به‌عنوان نشانه‌ای از قلب بی‌احساس او تلقی کند.

لب‌ها و فکر‌ها: صحبت‌کردن، بخشی از فرایند فکری اغلب خانم‌ها (البته نه همۀ آنها) است. آنچه از دهان او شنیده می‌شود، لزوماً یک نتیجه‌گیری نیست، بلکه بررسی حالت‌های ممکن است. او حین صحبت‌کردن، افکارش را مرتب می‌کند. اما اغلب آقایان پیش از صحبت کردن، فکر می‌کنند. آنان ابتدا مسئله را در ذهن خود بررسی کرده و پیش از به زبان آوردن هر چیز، در مورد آن به نتیجه رسیده‌اند. به‌عبارت کلی، می‌توان گفت که خانم‌ها با صدای بلند فکر می‌کنند و مردان؛ در سکوت صحبت می‌کنند!

 

به تفاوت‌های شخصیتی احترام بگذارید

متضادها جذب هم می‌شوند: زوج‌ها ممکن است به دلیل تفاوت‌های‌شان جذب یکدیگر شوند. مثلاً، مردی قوی و ساکت و دختری سرزنده، نیازهای یکدیگر را برآورده می‌کنند. اما آنها کمی بعد، متوجه می‌شوند که…

متضادها به هم حمله می‌کنند: زمانی که یکی از زوجین نیاز به آرامش دارد، دیگری در جوش‌و‌خروش است و نمی‌تواند درک کند که چرا همسرش به او پاسخ نمی‌دهد. ولی بعد، زمانی این را درک می‌کنند که می‌فهمند…

متضادها تفاوت‌های یکدیگر را می‌پذیرند: این نوع زندگی بسیار لذت‌بخش‌تر از ازدواج با کسی است که دقیقاً مثل دیگری است.

آنچه در ادامه می‌خوانید، تحلیل رسمی شخصیت نیست، بلکه تحلیل برخی از ویژگی‌هایی است که افراد ممکن است در آن با هم شباهت یا تفاوت داشته باشند. انسان‌ها دو دست دارند، اما معمولاً از یکی از آنها بیشتر از دیگری استفاده می‌کنند. انسان‌ها؛ هم عینی‌گرا و هم ذهنی‌گرا هستند، اما معمولاً به یکی از این دو حالت تمایل بیشتری دارند –حتی شاید تا ۹۰‌درصد بیشتر! بیایید چند نمونه را با هم بررسی کنیم.

فکر کردن

جهش‌های بلند قدم‌به‌قدم
شوهری می‌گفت: «من در خطوطی مستقیم فکر می‌کنم، با قدم‌هایی منطقی، چپ راست، راست چپ، علت معلول، علت معلول، با قدم‌های آهسته و محکم. اما خانمم (همیشه) در خطوط مستقیم فکر نمی‌کند. وقتی با هم صحبت می‌کنیم، ناگهان چیزی می‌گوید که هیچ ربطی به چیزی که دو ثانیه قبل گفته بود، ندارد. اینکه چطور به آن حرف رسیده، از درک من خارج است. بنابراین، من هم حرف را همین‌طور قدم‌به‌قدم ادامه می‌دهم تا به صحبت او برسم. بعد تازه کشف می‌کنم که او متوجه نمی‌شود چرا من موضوع بحث را عوض کرده‌ام! من قدم‌به‌قدم پیش می‌روم و او با جهش‌های بلند بین موضوعات صحبت می‌کند. این مسئله هر دوی ما را دیوانه کرده است، اما الآن، وقتی متوجه می‌شویم که این اتفاق افتاده، از خنده ریسه می‌رویم. احترام ما برای یکدیگر به این معنی است که تفاوت‌هایمان به جای جدایی، باعث شادی و لذت‌ ما شده‌اند.»

 

 

صحبت کردن

جنگل درخت
– شما تصویری کلی را ترسیم می‌کنید و با این کار، توصیفی کلی از آنچه اتفاق افتاده است را ارائه می‌دهید. – شما شاخه‌ها و برگ‌ها را نقاشی می‌کنید، یعنی جزئیاتی مانند اینکه چه کسی آنجا بوده، چه گفته، چه لباسی پوشیده بود، سرگرمی‌هایش چه بودند، دوستانش که بودند و از چه تباری بوده.

 

 

ارتباط بر قرار کردن

برون‌گرا درون‌گرا
– فرد برون‌گرا مشکلی در آشنا‌شدن با مردم و شروع صحبت با ۱۰۰ نفر از نزدیک‌ترین دوستانش ندارد. – فرد درون‌گرا ساکت است و بیشتر ترجیح می‌دهد به صحبت دیگران پاسخ دهد تا آغازکنندۀ گفت‌وگو باشد. او همچنین به‌راحتی جزئیات شخصیتی‌اش را آشکار نمی‌کند.

 

استراحت

استراحت‌کردن با دیگران استراحت‌کردن به دور از دیگران
شوهری می‌گفت: «وقتی همسرم خسته است، دوست دارد چند نفر دور و برش باشند و به این شکل باتری‌هایش را شارژ می‌کند. اما وقتی من خسته‌ام، می‌خواهم برای قدم زدن به پارکی بروم و به کسی کاری نداشته باشم.»

 

کار‌کردن

کمال‌طلب غیر کمال‌طلب
– شعار: «اگر کاری ارزش انجام‌دادن داشته باشد، ارزش درست انجام‌دادن را هم دارد.» آنها کاری را آغاز نمی‌کنند، مگر اینکه ۱۰۰ درصد مطمئن باشند که آن را به‌درستی انجام خواهند داد. – شعار: «بزن بریم!» که منظور از آن هم، به آسان‌ترین و سریع‌ترین شکل ممکن است.

 

 

خانمی (تا حدی) با خنده می‌گفت: «شوهرم در انجام پروژه‌هایی که «خود فرد می‌تواند انجام دهد» فوق‌العاده است. من هم از او خواستم تا کمد را درست کند. او هم سه سال بعد، این کار را کرد. در تمام این مدت هم به این فکر می‌کرد که چگونه می‌تواند به بهترین وجه ممکن آن را انجام دهد. بعد، زمانی که آن را انجام داد، فقط پنج دقیقه از وقتش را گرفت.»

 

برنامه‌ریزی

از قبل دقیقۀ آخر
– اطلاعات جمع‌آوری، دستورالعمل‌ها بررسی، برنامۀ زمانی مطالعه و لباس‌ها مرتب می‌شوند. فرد، برنامه‌ریزی کرده و طبق آن پیش می‌رود. – شعار: «همه‌چیز درست می‌شود.» این افراد، با جریان وقایع به پیش می‌روند.

 

مشاجره

کلی خاص
– این افراد، احساسات خود را بروز داده و به چیزهایی کلی می‌رسند. تأکید آنان بر حقایق مسلم، معمولاً به صورت «مته‌به‌خشخاش‌گذاشتن» توصیف می‌شود. – مسائل برای آنها، یا سیاه و سفید، یا درست و نادرست هستند. شعار آنها این است: «به حقایق بچسب.»

 

 

یاد بگیرید به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارید. آنها بخشی از چیزی هستند که شما را به هم رسانده است. خانمی می‌گفت: «هرچه شوهرم را بیشتر درک می‌کنم، بیشتر به او احترام می‌گذارم و هرچه بیشتر به او احترام می‌گذارم، عشقم به او بیشتر می‌شود.»

مقالات مرتبط

دیدگاه شما در مورد این مطلب:
این دیدگاه به‌طور خصوصی برای ما فرستاده می‌شود. بنابراین، مشخصات شما «کاملاً» محفوظ است.